Flow deel 1: jurk uit de Burda Style

Ik was druk, druk, druk de afgelopen dagen. De creatieve flow was goed op gang en ik maakte van alles. Een jurk voor mezelf, een trui/jurk voor Floortje, een wikkeljurkje voor Floortje en een grote paddenstoel voor de juf (vreest niet, uitleg volgt). Omdat dit blog anders eindeloos zou duren, krijgt u de maaksels gedoseerd voor de kiezen.

Vandaag deel 1: de jurk voor mezelf. Ik gebruikte een patroon uit de laatste Burda style. Een eenvoudige jurk met een watervalhals en plooitjes in de rechterzij. Oorspronkelijk bedoeld voor een dikke wollen stof, maar ik gebruikte een ‘punto di roma’. Wat mij betreft de uitvinding van de eeuw. Rekbaar als normale tricot, maar dikker en daarom ook beter te verwerken. Het patroon zat meteen gegoten, ik paste alleen de lengte aan (ca. 20 cm korter) en liet de rits weg. Die leek me met een rekbare stof niet nodig.

De jurk zat in een middag in elkaar. Daar houden we van! Ik heb zo’n vermoeden dat er nog vele zullen volgen!

4 gedachten over “Flow deel 1: jurk uit de Burda Style

Geef een reactie

