Van alles en nog wat

Het zit er weer op, deze week. Ondanks het feit dat manlief in het buitenland zat voor zijn werk, ging het er rustig aan toe. Ik sportte wat (2x in de week naar de fysio), taxiede de kinderen van en naar de hockeyclub en zwemles en deed verder niet veel bijzonders. Gewoon een beetje aanrommelen, ik was er hard aan toe.

Ik voelde me de afgelopen tijd weer wat minder fit, dus besloot ik mijn zelfopgelegde dieet weer wat strenger te volgen. Even geen suiker, gluten en melkproducten meer en kijken wat het effect is. Gelukkig zijn er dan nog genoeg lekkere dingen om te eten. Zo bakte ik heerlijke gluten- en suikervrije chocoladekoekjes (volgens weer een recept van Amber Albarda, uit het boek ‘Gezond bakken’) en maakte ik lekkere mueslirepen om mee te nemen naar de sportschool. Verantwoord smullen!

Chocolate chip cookies volgens recept van Amber Albarda: té lekker! Nog net twee over voor vanavond…

Na een hele tijd stof te hebben staan vergaren, kwam mijn naaimachine ook weer in actie. Ik deed een poging om een tas voor mijn fietsmand te naaien, maar faalde daarin jammerlijk. Ik deed iets fout met het opmeten van mijn mand en daarmee verprutste ik mijn laatste restje groene tafelzeil. En die is inmiddels uit de collectie bij Ikea. Gelukkig heb ik nog genoeg van het zeil voor de buitenkant, had Ikea een leuk alternatief voor de binnenkant én snap ik nu eindelijk hoe het patroon in elkaar steekt (want ook dát ging fout bij versie 1, met als resultaat een hele hoop gaatjes op plaatsen waar je ze niet wilt hebben). Hopelijk kan ik aan het eind van het weekend een goede versie tonen. De andere versie kan in ieder geval nog een leuk opbergmandje worden.

Het idee was leuk, maar helaas is de mand te klein. Gelukkig is het blauwe tafelzeil ook leuk (en stiekem misschien ook wel meer mijn kleur).

Verder deed ik een kleine makeover in de woonkamer. Een paar weken geleden verschoven we zo’n beetje al het meubilair en nu moest er nog wat aan de styling gedaan worden. Er mocht een klein beetje meer kleur bij, voor mijn gevoel. Opeens ben ik dol op turquoise/blauw en mosterdgeel, dus dat moest het worden. Ik vond gelukkig een hoop op zolder en schafte daarnaast nog wat nieuwe planten en wat kleine prulletjes aan en voilá: de woonkamer kan zo in de VT Wonen.

Makeover

Makeover, het kan zo in een tijdschrift!

De makeover gaf me ook weer een leuk breiproject, want opeens had ik énorm behoefte aan een geel gebreid kussen als accent. En dat soort dingen vertik ik gewoon te kopen: veel te leuk om zelf te maken. Ik had nog wat gele wol over van mijn colsjaal, dus nu ben ik druk bezig met de kussenhoes. Op naald 10, dus grote kans dat het dit weekend af is.

De hoes schiet al lekker op. En gelukkig kleurt het allemaal prima bij mijn outfit.

En nu is het dan weekend en kunnen we lekker gaan genieten van onze veel knussere woonkamer, kunnen we zoonlief weer in actie zien bij een hockeywedstrijd, kan ik hopelijk weer even achter de naaimachine kruipen om die tas af te maken en heb ik aan het einde een mooi geel kussen om hier te laten zien.

Ik wens je een fijn weekend!

3 gedachten over “Van alles en nog wat

  1. Verhuizen, ik vind het wat…. Dat is helemaal opnieuw beginnen….. Maar het ziet er fris en helder uit. Hier is het ook verhuizen wat de klok slaat. Een oud huis verkocht, het nieuwe nog niet beschikbaar en dus maar even bij ons ingetrokken…. Het is een gedoe maar ook leuk

    Like

  2. Pingback: Tunisch haken | MooiVanMo

Geef een reactie

