Hockeyvermaak

Sinds de kinderen dit seizoen allebei begonnen met hockey, ben ik er maar druk mee. Deze week was het zelfs uitzonderlijk druk. Twee trainingen op woensdag, eentje op de vrijdag en zowel zaterdag als zondag wedstrijden. Tijdens de wedstrijden sta ik natuurlijk juichend/nagelbijtend langs de kant, maar die trainingen kunnen nog wel eens saai zijn om te kijken. En dus neem ik graag een handwerkje mee ter afleiding.

Bij de bouwmarkt zag ik laatst grappige windlichtjes staan met een bekleding van sisaltouw. In plaats ven “hebbe, hebbe, hebbe” denk ik dan meteen: “maken, maken, maken”. En dus kocht ik bij diezelfde bouwmarkt een bolletje touw en zocht ik in mijn enorme voorraad franse yoghurtpotjes naar geschikte exemplaren. Dit alles ging mee in de tas naar het hockeyveld.

Gelukkig was het heerlijk weer, dus ik vleide mij neer in het zonnetje en binnen no time had ik de eerste af (onder grote publieke belangstelling). En een training later ook de tweede. En nu staan ze dan te pronken op mijn vers opgehangen plankjes. Op naar het volgende project!

Een gedachte over “Hockeyvermaak

Geef een reactie

