Nieuw vriendje

Ik heb een nieuw vriendje. Voor u van schrik van de stoel valt: het is er een van het mechanische soort. Een nieuwe lockmachine!
Nou was ik totaal niet ontevreden met mijn oude lockmachine, hij deed het nog prima voor zo’n oudje (overgenomen van een buurvrouw die hem ergens begin jaren ’80 had gekocht). Maar ik miste daar wel bijvoorbeeld het verstelbare differentieel transport. En toen mijn moeder dus liet vallen dat de Lidl weer lockmachines in de aanbieding had en zij eigenlijk ook wel een lockmachine wilde, was onze deal snel gesloten: zij mijn oudje (want minder behoefte om ingewikkelde fratsen uit te halen ermee) en ik de nieuwe.

De eerste kennismaking is prima verlopen, al moet ik bekennen dat het oudje wel wat degelijker aanvoelt dan de nieuwe. Maar goed, dat is misschien ook niet verwonderlijk aangezien het oudje een Bernina is en de nieuwe een Singer. Hoe dan ook, ik ben ermee in mijn nopjes en mijn vingers jeuken om ermee aan de slag te gaan. Dank zij de handleiding kwam ik er in ieder geval al achter hoe ik een flatlock steek moet maken. Waarschijnlijk kon ik dat met de andere machine ook, maar ik had geen idee het daarop in te stellen. En nu dus wel. De kinderen vonden spontaan dat ze enorm behoefte hadden aan nieuwe joggingbroeken, dus ik zie al waar dit heen gaat… Als u me kwijt bent: ik zit onder die berg joggingstof.

2 gedachten over “Nieuw vriendje

  1. Pingback: Joggingbroek, part 1 | MooiVanMo

Geef een reactie

