Joggingbroek, part 1

Nadat ik van de week mijn nieuwe lockmachine geïnstalleerd had, kon ik niet niet wachten om ermee aan de slag te gaan. Gelukkig riepen beide kinderen meteen dat ze een nieuwe joggingbroek wilden, dus de eerste projecten waren snel bedacht. Van de week knipte ik vast de stoffen voor beide broeken en gisteren ging ik aan de slag met de broek van Thijs. Hij koos een heerlijke zachte fleece en wilde het model dat ik al eerder voor hem maakte. Ik liet her en der wat details weg waarvan ik dacht dat ze in de dikke fleece toch niet zouden opvallen (zakken met een siernaad en een pas op de achterkant van de broek). Ook de nestels in de zakken liet ik varen, want het is me tot op heden nog nooit gelukt om die dingen zo te bevestigen dat ze langer dan een paar weken bleven zitten. En aangezien ik mijn naaimachine nog steeds niet weggebracht heb voor reparatie, liet ik ook het touwtje in de tailleband weg. Want dan had ik knoopsgaten moeten maken en laat nou net dié functie het niet meer doen.

De nieuwe lockmachine deed zijn werk goed, al moest hij af en toe wel even zwoegen. Maar wat verwacht je ook met naden van soms 6 lagen fleece. En het dwars doormidden locken van een speld helpt ook niet echt. Het meeste werk kostten eigenlijk nog de zakken. Die moesten voor een mooie afwerking eerst met rijgdraad in de juiste vorm gestikt worden en dat vind ik altijd maar een heel gepruts. Maar de rest was binnen een half uur klaar. Daar houden we van!

joggingbroek

De tijd van het jaar voor beroerde foto’s is weer aangebroken. In het echt is ie egaal donkerblauw.

Ik moet bekennen dat ik wel wat jaloers ben op Thijs. Een joggingbroek van fleece, wie wil dat nou niet! Dus kijk maar niet raar op als er binnenkort op dit blog eentje in volwassen formaat langs komt.

2 gedachten over “Joggingbroek, part 1

  1. Pingback: Joggingbroek, part 2 | MooiVanMo

Geef een reactie

