Joggingbroek, part 2

Na joggingbroek part 1, kwam er natuurlijk ook een part 2. Hij had op dezelfde dag klaar kunnen zijn als de eerste, ware het niet dat ik geen elastiek meer had (niet goed uit mijn doppen keek en de rol elastiek onder een boekje verstopt bleek te hebben) en ik het opeens op mijn heupen kreeg en besloot mijn werkkamer grondig op te ruimen en te re-decoreren. Maar goed, toen ik er eenmaal voor ging zitten, was ie zo af.

Het patroon komt uit een Ottobre (4-2011, model 33 Longicorn). Officieel is het patroon vanaf maat 134 en ik had een 122 nodig voor Floortje, dus ik maakte het patroon eigenhandig wat kleiner. Kwestie van goed opmeten hoeveel afstand er tussen de verschillende maten op het patroonblad zit en dan net zoveel de andere kant op tekenen. Het was een makkelijk modelletje om te maken, ondanks de ingewikkeld uitziende zakken. Het broekje zit als gegoten en nu de herfst toch echt lijkt aangebroken, denk ik dat ie nog vaak uit de kast gehaald zal worden.

De werkkamer werd ook weer mooi, door die plotselinge opruimactie. Er ging een auto vol zooi naar de vuilstort en de kringloop (Wáárom heb ik in vredesnaam al die jaren mijn studieboeken met me meegezeuld?! En hoe lang moet je aangebroken zakken stucgips en restjes verf bewaren??) en er is nog een bescheiden bergje spul over dat op Marktplaats kan of weggegeven gaat worden (Twee Tripp Trapps iemand? Of een berg meisjeskleding? Kinderboeken? Ik heb het allemaal in de aanbieding!). Maar voorlopig heb ik er in ieder geval aardig wat ruimte bij gekregen en oogt het geheel een stuk rustiger. Een lekkere plek voor me-time heb ik nu, waar ik nu niet alleen met mijn naaisels aan de slag kan, maar me ook eens terug kan trekken voor wat yoga of mindfulnessoefeningen. Moet ik alleen nog wel heel mindful twee stukjes muur schilderen. Maar dat komt nog wel een keertje.

3 gedachten over “Joggingbroek, part 2

Geef een reactie

