Omslagdoek XXL

Afgelopen weekend was ik ziek. Gewoon, een huis-tuin-en-keukengriepje. Niet het einde van de wereld, maar ik voelde me beroerd genoeg om twee dagen in bed door te brengen. En eigenlijk… was dat best lekker. Ik keek bijna een heel seizoen van the Gilmore Girls op mijn laptop (heerlijk!) en ondertussen haakte ik dat het een lieve lust was. Het eerste project dat af kwam, was een (hele) grote omslagdoek.

Vorige keer schreef ik nog dat ik ‘misschien wel’ een omslagdoek wilde haken volgens het geweldige patroon van Echtstudio. Nog geen dag later pakte ik de haaknaald op, zocht ik wat geschikte wol in mijn voorraad (dat was wederom de acryl van Zeeman waar ik tot nu toe bijna alles mee haakte – ons ben zûnig he) en stak ik van wal. Nou had ik niet genoeg wol in één kleur om een hele omslagdoek te haken en ook leek dat me een beetje saai. Dus ik besloot er een streeppatroon in te haken. Met steeds bredere strepen naar het einde toe. Het haken ging razendsnel: nog geen twee weken later was de omslagdoek af.

Hij werd enorm. Groter dan ik van tevoren voorzien had. Maar eigenlijk vind ik dat niet erg. Ik ben een verschrikkelijke koukleum. Dus hoe groter, hoe beter, leek me. Het wachten is nu nog op een mooie speld om hem vast te zetten.Die heb ik al wel besteld, maar de post wil maar niet komen vandaag. Dus in de tussentijd ga ik dan maar… wat haken.

5 gedachten over “Omslagdoek XXL

  1. Zo, jij bent lekker bezig geweest zeg! Wat een heerlijk grote doek! Ik zit momenteel in een breifase, maar ten ik van de week wat haaknaalden tegenkwam bij het opruimen, kreeg ik er ook ineens weer zin in… we gaan het wel zien!

    Like

  2. Pingback: Moroccan Tile Stitch cowl | MooiVanMo

  3. Pingback: Tunisch gehaakte kussenhoes | MooiVanMo

Geef een reactie

