Tunisch gehaakte kussenhoes

Toen ook mijn colsjaal af was en ik nog steeds niet fit was, pakte ik mijn Tunische haakwerk maar eens op. Ik had hem al bijna af en moest nog maar 2 lapjes haken. Dat was snel gebeurd. Daarna haakte ik de lappen aan elkaar met een decoratief randje et voilá: mijn kussenhoes is eindelijk klaar.

Alhoewel ik het tunisch haken erg leuk vond om te doen (gaat lekker snel!) en ik het bijna geweven effect heel mooi vind, zie ik mezelf er niet zo gauw nog iets mee maken. Door de lengte van de naald zijn de toepassingsmogelijkheden wat beperkt. En ik vond het ook best zwaar voor mijn armen, om elke keer die volle naald omhoog te houden. Maar goed, ik ben erg tevreden met het resultaat, ik vind het door de grove structuur lekker stoer geworden. En het geeft precies het juiste kleuraccent dat ik zocht.

En zo is mijn haakhoekje dan geworden. Met links ernaast nog een berg projecten-in-wording en mogelijke-toekomstige-projecten. Het bovenste mandje maakte ik overigens ook zelf, van een restje Ikea-stof.

En nu… val ik een beetje in een gat. Want opeens is mijn W.I.P.-stapel drastisch afgenomen. Ik heb alleen nog maar mijn South Bay shawl liggen, maar na het haken met naald 5,5 (de omslagdoek en de colsjaal) en naald 10 (het tunisch haakwerk) staat het haken met een dun draadje en naald 2,25 me een beetje tegen. Maar goed, ik ben er bijna, dus nog even doorzetten maar. En daarna wil ik graag weer wat gaan breien, het liefst een trui voor mezelf.

Een gedachte over “Tunisch gehaakte kussenhoes

  1. Aah leuk zeg! Ik heb me ook al afgevraag of dat niet zwaar was om steeds vast te houden, dus bedankt voor je visie. ik denk dat ik het voorlopig maar bij breien en gewoon haken houd ;)… Heb je al een patroon voor een trui gevonden? Ben benieuwd!!

    Like

Geef een reactie

