Kabelcol en grannysjaal

Vorige week had ik de makeritis te pakken. Het ene na het andere project begon ik. En, wat nog schokkender was: ik maakte ze nog af ook. Het laatste project dat nog af moest was de kabelcolsjaal. Dat deed ik deze week even, tussen de kerstvoorbereidingen door. Ik gebruikte daarvoor één bol Katia Artico en het patroon dat ik er bij kreeg (gratis te downloaden op de site van Katia). Het patroon is ook voor een kabel-beginner goed te volgen. Het ging echt heel snel en ik vond het eigenlijk heel jammer dat ie alweer af was. Dus ga ik er binnenkort nog maar eentje maken, in een andere kleur.

Toen was daar nog een snel tussendoor-project. Op zondagmiddag belandde ik ‘ineens’ bij Nijhof. Dat kan je zo hebben he. En daar hebben ze hele leuke wolletjes. En zo kwam het dat ik daar weer naar buiten ging met een tasje vol van die wolletjes. En dat ik twee dagen later een enorme grannysjaal om mijn nek had. Een hele vrolijke, voor mijn doen.

Deze maakte ik zonder patroon. Gewoon een hele lange ketting van lossen haken en daarna een paar rijen granny’s (drie stokjes, 1 losse en dit herhalen). Ik probeerde eerst wel een paar andere patronen, maar dit vond ik toch het leukst. Op naar een volgend project maar weer!

 

3 gedachten over “Kabelcol en grannysjaal

  1. Pingback: Tablethoes | MooiVanMo

Geef een reactie

