Zomerbreisel

Na al het haakgeweld van de vakantie was ik er even klaar mee. Ik wilde nog wel creatieve dingen doen, maar even niet met een haaknaald. Dus zocht ik een leuk breiproject. Ik had in mijn hoofd wat het moest worden. Iets luchtigs, met veel gaten, zonder mouwen en lekker zomers. Maar zoals altijd, als je iets héél specifieks in je hoofd hebt, vind je natuurlijk nooit wat je zoekt. Ik zocht op Pinterest, Googlede wat, maar uiteindelijk bood Ravelry soelaas. Ik vond daar een patroon van Loopy Mango, de Brigitte dress. Oorspronkelijk is het dus een patroon voor een jurk, maar een kniesoor die daarop let. Dezelfde avond bestelde ik online (de laatste!) 2 bollen garen . In blauwtinten, uiteraard. Het werd Sol Degradé van Lang Yarns, een heerlijke zachte katoen met een ‘lintstructuur’. Ik was dolblij dat de wol na een dag door de brievenbus viel, hoe sneller ik aan de slag kon, hoe beter. Een mens moet niet zonder project (of 2. Of 3.) komen te zitten he…

Het patroon is heel erg simpel: veel meer dan recht en averecht hoef je er niet voor te kunnen. Er wordt niet gemeerderd of geminderd, het zijn gewoon twee rechte lappen. De grootste uitdaging zat hem nog wel in het breien met heel soepele (en daardoor heel glibberige) draad op de breinaalden die eigenlijk te dik waren voor het garen (naald 10 ipv de 5 die ‘hoort’ volgens de fabrikant – daardoor krijg je die luchtige structuur.). Ik heb aardig wat steken laten vallen door het geglibber. Met het bijbehorende gevloek en getier.

Maar goed, toen was ie klaar en was ik blij met het resultaat. Er moet wel iets onder gedragen worden, want is wel héél luchtig geworden. Normaal trek ik er iets donkers onder aan, maar anders zie je de structuur niet zo goed. Dus voor de foto maar even iets huidkleurigs.
Gelukkig belooft het nog even lekker weer te worden, zodat ik hem nog een keertje aan kan.

Geef een reactie

