Ananassjaal

Toen we op vakantie gingen van de zomer, had ik dringend behoefte aan een nieuw project. Ik had voor vertrek prachtige wol gevonden, Tosca Light van Lang Yarns, en ik wilde daar eigenlijk een herfstige omslagdoek van maken. Met een eenvoudig patroon, een corner-to-corner steek of zo. Maar ook had ik al tijden het plan om een ananassjaal te maken. En als je dan in een oververhit Zuid Frankrijk zit, is een luchtig project vele malen aantrekkelijker. En bovendien wilde ik iets met een beetje uitdaging en die corner-to-corner leek me wat saai. Het werd dus de ananassjaal.

Het duurde even voor ik het patroon begreep en het ananasmotief in de vingers kreeg, maar toen ik dat eenmaal door had ging het als een speer. Ik heb me echt moeten inhouden om hem niet op vakantie al af te maken, want ik wilde in de auto terug ook nog wat te doen hebben. En eenmaal thuis op de hockeyclub ook. Dus ik deed het rustig aan.

 

Maar vorige week was het dan toch echt zover: ik haakte de laatste rij en de sjaal was af. Het leek eerst niet echt mooi geworden, het was een beetje een verfrommeld hoopje sjaal (zie ‘Vakantie en zo‘). Maar na het blocken (wat ben ik blij met mijn blocking wires!) kwam er een prachtig motief tevoorschijn.

 

 

Achteraf gezien was dit patroon mooier geweest in een effen garen. En was het gemêleerde garen mooier geweest voor een wat eenvoudigere sjaal. Eigenlijk zoals ik oorspronkelijk ook al had bedacht. Maar goed, al doende leert men. En met dit eindresultaat ben ik meer dan tevreden. Hij is ook precies op tijd af nu de herfst in al zijn glorie begonnen is. Zoals het weer nu is, mag het van mij tot april wel blijven. Prachtige herfstkleuren, zonnetje erbij en sjaal om… dit is echt genieten!

 

2 gedachten over “Ananassjaal

  1. Hoi Monique,
    Ik kwam op je blog terecht via Google ivm een lmv patroon en ben gelijk een heeele tijd blijven hangen!
    Want wat herken ik veel in jouw creatieve ontwikkeling (en je liefde voor Mondaysmilk).
    Eerst naaien oppakken nav geboorte kids, dan haken en nu ook weer in de ban van breien, leren continentaal breien op rondbreinaalden…en nu alles tegelijk, door elkaar heen.
    Ben ook veel thuis dus heerlijk veel tijd daarvoor 🙂 en ook alles liefst zo snel mogelijk af.
    Dus genoeg inspiratie gevonden en ben je gelijk gaan volgen via bloglovin (nr 100!) en Instagram.
    Veel succes en plezierbij alles wat je doet en bedankt voor het delen!
    Groetjes, Tessa

    Like

Geef een reactie

