T-shirt Jasmin

Een paar jaar geleden kocht ik -zwaar in de uitverkoop- een héle grote lap stof. Ik had toen nog geen idee wat ik ermee moest, maar ik móest hem hebben. Heel soepelvallend, grijs, wat wil een mens nog meer. Ook al is het printje voor mijn doen wat heel heftig. Toen ik ergens op een blog het T-shirt Jasmin van Cosy Little World zag, wist meteen wat ik met die stof moest doen.

Het naaien was een fluitje van een cent, ware het niet dat ik niet goed heb gekeken toen ik de boel in elkaar ging zetten en alle delen met de verkeerde kant naar buiten aan elkaar had gezet. Door de drukke print was het heel moeilijk om goed te zien wat de goede kant was (dacht ik, want een dag later was alles héél helder en snapte ik niet hoe ik die fout ooit had kunnen maken).
Maar dat naaien had ik dus met de lockmachine gedaan. Overal. Zucht. Eerst wou ik het nog zo laten, maar ik wist van tevoren al dat ik me dan verschrikkelijk zou gaan ergeren. Dus alles toch maar losgetornd en in een middagje weer met de goede kant naar buiten in elkaar gezet.

De V-hals lukt erg goed, zeker aangezien het de eerste keer was dat ik dat deed. De rimpeling op het achterpand is heel subtiel, maar net genoeg om het shirt een beetje fladderig te maken. Op een goede manier.

 

Et voilá: het ideale zomershirt! Nu de zomer nog…

 

Een gedachte over “T-shirt Jasmin

Geef een reactie

