Zomeroutfit

Voor mijn verjaardag kreeg ik van mijn lieve buurvrouw een stuk linnen/katoen, dat erom schreeuwde om tot zomers rokje vermaakt te worden. Ik wilde al een tijdje iets van Cali Faye maken en op de site vond ik het ideale patroon voor de rok: de Basics Pocket Skirt. Het rokje is inderdaad heel basic: het zat in een middag in elkaar. De uitleg is heel erg goed en het patroon is heel simpel te volgen. Ik veranderde helemaal niets en hij zat meteen als gegoten. De blinde rits werd mijn blindste ooit: echt prachtig zit ie erin, je ziet hem totaal niet! En het topstitchen met twee naden naast elkaar ziet eruit alsof ik een tweelingnaald gebruikte, zo goed parallel zin de stiksels geworden. Dus ik ben hartstikke trots op het eindresultaat!

 

Erbij maakte ik het hemd dat op de site van Cali Faye ook bij de rok gedragen wordt: de Basics Tank. Ik kortte de schouderbanden in met 2 cm, anders had ik wel heel veel inkijk overal. Voor de afwerking gebruikte ik zelfgemaakt biaisband en ik moet zeggen: het is mijn mooiste afwerking ooit geworden. Daar ben ik echt trots op!

Het hemd doet het ook leuk op een spijkerbroek of onder een vestje. Ik heb er al heel veel plezier van gehad! Ik maakte hem nu in zwarte tricot die ik nog had liggen, maar ik kan me voorstellen dat het shirt in een geweven stof ook heel mooi tot zijn recht komt.

Nu is het wachten alleen nog op betere temperaturen, zodat ik ook eindelijk de combinatie eens aan kan…

Geef een reactie

